ZICHTBAARHEID

Het Netherlands Water Partnership zorgt voor gezamenlijke profilering in het buitenland. Op conferenties en beurzen, via publicaties, websites en campagnes.

Evenementen en beurzen
In 2015 verzorgde NWP de profilering van de sector op 14 internationale evenementen.

Internationale branding
De internationale website www.dutchwatersector.com trekt 120.000 internationale bezoekers per jaar. NWP realiseert de site in het kader van Partners voor Water en uit de deelnemersbijdrage. Door dagelijks actuele journalistieke artikelen te plaatsen, stijgt het aantal bezoekers iedere maand verder.

Daarnaast verzorgde NWP 4 internationale magazines, een internationale nieuwsbrief en de twitterstream @hollandwater, die inmiddels bijna 4000 volgers heeft.

In navolging van de campagne ‘Delta Approach’ werkte NWP aan een meer thematische, campagnematige vorm van internationale branding. De campagne ‘Water for Food’ werd in 2015 voorbereid en zal in 2016 worden uitgerold.

Highlights uit 2015:

Amsterdam International Water Week (AIWW) 2015

We kijken terug op een geslaagde derde editie van de AIWW. NWP heeft een belangrijke rol gespeeld in de organisatie van de AIWW, zowel in de ontwikkeling van de conferentie, het betrekken van de juiste internationale delegaties/experts, als het realiseren van het grootste Holland Business paviljoen ooit en het uitrollen van de marketing campagne en het ontwikkelen van de communicatiemiddelen.

Een aantal feiten en cijfers op een rij:

• meer dan 1000 delegates in de conferentie
  • Goede sprekers tijdens de opening; o.a. Karmenu Vella (EU commissaris), Vetrivel Dhagumundi (Kimberly Clark)
  • Aansprekende Keynotes
  • Drie ‘leaders fora’ van hoog niveau
  • Veel interactieve (internationale) media aandacht
  • Experts op het gebied van textiel, mijnbouw, resilient cities, ports of the future vormden een belangrijke toevoeging op de delegaties.
  • een uitverkocht Holland Business Pavilion
  • ruim 18.000 Aquatech bezoekers uit 139 verschillende landen
  • Goede combinatie met Water OS landenplatformdag

‘Be prepared’; Wereldwaterforum in Korea

NWP verzorgde op de zevende editie van het Wereldwaterforum het Holland Paviljoen, de showcase van Nederlandse expertise en thuisbasis van de delegatie. Met de boodschap ‘Be Prepared’ deed Nederland een urgente oproep aan alle aanwezigen om de wereld voor te bereiden op de uitdagingen die komen op het gebied van water zoals klimaatverandering, het dreigende tekort aan zoet water en overstromingsrisico’s. Het paviljoen werd druk bezocht door delegaties. De samenwerking met de Koreanen werd verder versterkt en bekrachtigd in verschillende MOU’s.

Weftec in Chicago: Watertechnologie positioneren in de USA

NWP was een van de organisatoren van het Holland Paviljoen op de Weftec in Chicago. Veel bedrijven grepen de kans aan zich te positioneren in de States.

Paul Buijs (CEO Bersson, lid kernteam export en promotie) over het paviljoen: “Ons paviljoen is echt anders dan de meeste andere. Je ziet steeds meer landenpaviljoens die feitelijk, onder een nationale vlag, bestaan uit een hele serie kleine stands. Een soort van Chinese markt met allemaal kraampjes. Wij staan er echt als collectief, waarmee we ons breder en krachtiger presenteren: Holland promotie. Bijzonder dit jaar is de Holland Innovation & Inspiration Hotspot. Daar staan de nieuwste innovaties uit Nederland centraal; een unieke kans om je te profileren. Voor kleinere ondernemers is zo’n deelname als een warm bad. Je kunt ook even van de beursvloer stappen, dan nemen de mensen van NWP even soepel de honneurs voor je waar. Dat soort ondersteuning is ideaal.”

De collectieve deelname is gerealiseerd in samenwerking tussen NWP, de Water Alliance, ENVAQUA, het Innovatie Attache Netwerk in Washington en het Nederlands Consulaat in Chicago.